Thursday, April 29, 2010


ကျေနာ့ ြဖတ်သန်းမှု အစုစုတုိ့တွင် အမှတ်ထင်ထင် ရှိခဲ့တာေလးေတွ ရှိသည်။ ထို တဆစ်ချုိး ေလးများတွင်

ေတာ်လှန်သည့် လှုိင်းနှင့်အတူ စီးေမျာ လှုပ်ရှားခဲ့သည့် ကရင်ြပည်နယ်၊ ေကအန်ယူ ထိန်းချုပ်ရာ ေကျးလက် ေဒသများ နှင့် မိခင် တပ်မေတာ် ြမန်မာနိုင်ငံလံုး ဆိုင်ရာ ေကျာင်းသားများ ဒီမိုကရက်တစ် တပ်ဦး (မ.က.ဒ.တ) တို့အား နှင်းဆီေရာင် ေတာ်လှန်ေရး အြဖစ် ပဆစ်ကွက် ေတွလို စပ်ေဖါက်ယှက်ကာ ပံုေဖါ် ဦးမည်။

ငါတို့ ေဒသ၊ ငါတို့ တပ်မေတာ်

ေကအန်ယူ ထိန်းချုပ်ရာ နယ်ေြမမှာ ေတာတွင်း ကရင်တိုင်းသား အများစု ေနထိုင်ြကသည့်ေနရာ ေတာင်ြကို ေတာင်ြကားထဲတွင် ေတာင်ေပါ်ရွာ၊ ေတာင်ေအာက်ရွာ ကိုယ်စီနှင့် ေအးချမ်းစွာ ေတာင်ယာခုတ် ဒါးမဦးချ လုပ်ကိုင် စားေသာက် ေနထိုင်ြကသည့် ေတာင်ေပါ်ေဒသ ဓေလ့ကို နှစ်ြခိုက် သေဘာကျမိသည်။

နံနက် မိုးမလင်းမှီ ေြခတံရှည်အိမ် ေအာက်မှ သင်တိုင်းြဖူ အကင်္ျီနှင့် ဝတ်ဆင် အနားသတ်ထားေသာ ေစးမူဝါး မိန်းကေလး တေယာက် ပါးေစာင်းတွင် ဝါးေဆးတံကေလး ကိုက်ြပီး ေမာင်းေထာင်ေနသည်။သူမ၏ ဦးေခါင်းထက်တွင် အစိမ်းေရာင် ေခါင်းေပါင်းစကေလး ေပါင်းထားသည်။ သူမ၏ နှုတ်ခမ်းအစံုတွင်ေတာ့ နှုတ်ခမ်းနီများ လိမ်းကျံထားသည်ကို ေတွ့ေနရသည်။ စပါးကျည်ထဲမှ စပါးများကို ေနာက်လွယ် ပလိုင်းနှင့်သဲ့ယူ၍ တေန့စာ ချက်စားရန် အတွက် ေမာင်းေထာင်ရသည်မှာ သူတို့့၏ နိစ္စဓူဝ အလုပ်များပင် ြဖစ်ေတာ့သည်။ အိမ်ေအာက်တွင် ေအာ့ေအာ့ အက်အက်နှင့် ရွံ့ထိုးေနေသာ နှုတ်သီးခွျန် ဝက်များလည်း ေမွးထားေသးသည်။ သူတို့၏ လူမျိုးဓေလ့ အေခါ်တွင် ထိုဝက်ကို အပျိုမ ဝက် (မုကေနာ်အေထာ့်)ဟု သိရသည်။ သင်တိုင်းြဖူ အပျိုမေလးများ မဂင်္လာေဆာင်လှျင် ထိုေမွးထားသည့် ဝက်ကို ေပါ်၍ ေခါင်ကျရည် နှင့်အတူ ေကွျးေမွး ဧည့်ခံြကေလ့ရှိသည်။

ကျေနာ်တို့ ေရာက်စ အချိန်တုန်းကဆိုလှျင် ဆက်ဆံေရး အေြခအေနေတွက ဒီထက် ဆိုးရွားြကသည်။ ထိုအေြကာင်း ဆိုရေသာ် သူတို့၏စိတ်ထဲတွင် ဗမာဆိုလှျင် ေချးေြကာက်၊ ေသးေြကာက် ေြကာက်ြကသည်တဲ့။ ကျေနာ်တို့ မေမွးခင် ေခတ်ကာလေတွ တုန်းက ဗမာြပည် နိုင်ငံေရးသမိုင်း ထဲတွင် ကရင်၊ဗမာ အဓိကရုဏ်း ြဖစ်ခဲ့ြကသည်။ ထိုအချိန်ေတွတုန်း က ေရးထိုးထားရစ်၍ ကရင်၊ ဗမာ မုန်းတီးေရးမှာ သမိုင်းတွင် ကျန်ရစ်ခဲ့သည်။ ထိုအေမွဆိုးများေြကာင့် ကျေနာ်တို့ ေခတ်ဆီ ေတာထဲ၊ ေတာင်ထဲမှ ေတာ်လှန်ြကမည်ဟု ေရာက်လာြကသည့် အချိန်ကာလ များတွင် ြမို ့ေပါ်မှ ဗမာစကားေြပာသူ မှန်သမှျ သူတို့ေတွ ဗမာဟု သူတို့ေတွ ထင်ြမင်ပံုရြကသည်။

သူတို့ရွာများကို ယခင့် ယခင်က ရန်သူအစိုးရ စစ်တပ်များမှ ကရင် ေတာင်ေပါ်ရွာများေန တိုင်းရင်းသား များကို ကရင်သူပုန် အမျိုးေတွဟုဆိုကာ ေယာက်ကျားဆိုလှျင် ဖမ်းဆီးချုပ်ေနှာင်ြပီး သတ်ပစ်ခဲ့ြကသည်။ ကရင် အမျိုးသမီးဆိုလှျင် သားမယား ြပုကျင့်မှုများေြကာင့် အချို ့မှာ ဘဝေတွ နစ်မွန်း ဆံုးရံှုးခဲ့ ြကရသည်။ ထို့ေြကာင့် သူတို့ ကရင် စကားအရဆိုလှျင် ပေရာ်(ဗမာ)ဆိုသည့် အသံြကားလှျင် ေနာက်လွယ် ပုလိုင်းလွယ်ြပီး ထွက်ေြပးဖို့ တြပင်ြပင် ြဖစ်တတ်ြကသည်။ ကျေနာ်တို့ စစ်ေြကာင်းသူတို့ ရွာထဲေတွထဲတွင် သူတို့နှင့်အတူ တမိသားစုတည်း ြဖစ်ေအာင် နယ်ေြမခံ ကရင်အမျိုးသားများနှင့် ကာလ အေတာ်ြကာြကာ ဆိုးတူေကာင်းဘက် ရပ်တည် ၍တည်ေဆာက် ယူြကရသည်။ သူတို့လည်း လူသားေတွပဲ မဟုတ်လား ? ေနာင်ေတာ့လည်း သူတို့က ကျေနာ်တို့ကို သံေယာဇဉ်ေတွ ြဖစ်ကုန်သည်။ ကျေနာ်တို့ကို ပေရာ်(ဗမာ)ေတွဟု မေခါ်ေတာ့ပဲ ကျိုးဖိုး (ေကျာင်းသားေလးေတွ) ဟု အများစုက ေခါ်ေဝါ် လာခဲ့ြကသည်။

ရင်နင့်ဖွယ် ြဖစ်ရပ်ေတွလည်း ေတွ့ရသည်၊ အိမ်တအိမ်တွင် ကရင် မိခင်တဦးက ဂျီးကျေနေသာ သူ၏ သားငယ်ကေလး စူးစူးဝါးဝါး ေအာ်ငိုေနရာ မိခင်လုပ်သူက အမျိုးမျိုး ေချာ့ြမူေသာ်လည်း ကေလးက အငိုရပ်မသွား။ ေနာက်ဆံုး မိခင်ြဖစ်သူမှ “ပေရာ်ဟ့ဲေထာ်လီး(ဗမာလာြပီ၊ ဗမာလာြပီ)” ဆိုလိုက်ေတာ့မှ ကေလးလည်း ချက်ချင်း အငိုရပ်သွားတာ ကိုယ်ေတွ့မို့ ေတွ့ရ၍ အံ့ဩြခင့်မက တုန်လှုပ်ြခင်း ြကီးစွာြဖစ်ခဲ့ရသည်။ ထိုြဖစ်ရပ်ေတွ၏ အရ်ိပ်မှာ ြငိမ်းြငိမ်းချမ်းချမ်း ေအးးချမ်းစွာ လုပ်ကိုင် စားေသာက်ေနထိုင်ြကသည့် ေတာင်ေပါ်ေန တိုင်းရင်သားများကို စစ်တပ်သည် လူလူြခင်း သနားညှာတာစိတ်၊ ကင်းမဲ့စွာ နှစ်ေပါင်းများစွာ နှိပ်စက်ကလူ ြပုမှုေြကာင့် သူတို့၏ အမှတ်တမဲ့ေလးများသည် အစဉ်အဆက် ထာဝရြဖစ်လာြကရသည်မှာ အမိြပည်ေထာင်စု အတွက် အလားအလာ မေကာင်းေတာ့ေပ။

အသက် သံုးနှစ်အရွယ် ကေလးငယ်တဦး လက်ထဲတွင် ေတာင်ယာ သခွားသီး တလံုးကို မုန့်၊ ပဲ၊ သားေရစာ ေအာက်ေမ့၍လား မေြပာတတ်။ ြမိန်ရည်ယှက်ရည် စားေနသည်ြကံုဖူး၍ ထိုသို့ ေအာက်ကျ၊ ေနာက်ြက ြဖစ်ရမှုများကို စိတ်ထဲတွင် အြကိမ်ြကိမ် ြကိတ်၍ ငိုခဲ့ရဖူးသည်။ ေတာင်ေပါ်ရွာများတွင် ေဈးဆိုင်များ မရှိတတ်၊ လမ်းပမ်း ဆက်သွယ်ေရး အေတာ်ခက်သည့် ေဒသများြဖစ်သည်။ ေတာင်ယာထွက် သီးနှံများကို ြမို ့ေပါ်တက်၍ ဆားနှင့် ေသာ်လည်းေကာင်း၊ အဝတ်အစားြဖင့် လည်းေကာင်း လဲလှယ်ြပီး သူတို့၏ ေတာင်ေပါ်ရွာေလးေတွကို ရိက္ခာကိုယ်စီြဖင့် အစုလိုက် ြပန်လာတတ်ြကသည်။ ေတာင်ေပါ် ရွာအဝင်များတွင် ဝါးဘိုး ဝါးြကီးများြဖင့် ကာရံ ထားတတ်ြကသည်။ ရွာသို့ဝင်လှျင် ေဘးတဘက် တချက်တွင် စီစီရီရီ ေဆာက်ထားေသာ ဝါးအိမ်များကို ေတွ့ရမည်။ ရွာအလယ်တွင် ေဘာ်လီေဘာကွင်းကို ေတွ့ရမည်။ ရွာထိပ်အစွန် ေထာင့်နားများတွင် အများအားြဖင့် ခရစ်ယာန် ဘုရားရှှိခိုးေကျာင်း တေကျာင်း ေတွ့ရမည်။

ခရစ်ယာန် အများဆံုး ကိုးကွယ်ြကသည့် ရွာများတွင်-တနဂင်္ေနွေန့တိုင်း ဘုရားေကျာင်း တက်ြကရသည်။ ခေလးေတွအတွက်ေတာ့ ဆန်းေဒးစကူးလ် ရှိသည်။ သင်တိုင်းြဖူ ေစးမူဝါးတို့ကေတာ့ ရှည်လှျားနွှဲ့ေနှာင်းသည့် ဆံနွယ်ေတွကို ဖားလှျားချြပီး လက်တဘက်တွင် ခရစ်ယာန် ကျမ်းစာအုပ်ကိုယ်စီ ကိုင်ေဆာင်ြပီး ဘုရားေကျာင်း သွားြကသည်။ ကျေနာ်တို့ တည်းခိုသည့် အိမ်ရှင်မှ သူတို့နှင့် ဘုရားေကျာင်း အတူတက်ဖို့ ေခါ်တတ်ြကသည်။ ထိုအခါ ကျေနာ်တို့ လိုက်သွားတတ်သည်။ ပိုက်ဆံအေြကွ (သို့) ေငွစက္ကူ အသစ်တကျပ်စီ ေပးထားသည်။ ဘုရားေကျာင်း ဝတ်ြပုသည့်အခါ အလှူေတာ်ေငွ ေကာက်ခံသည့် ဓမ္မအမှုေဆာင်မှ တေယာက်ြခင်းဆီသို့ ပိတ်ြဖူနှင့် ချုပ်လုပ်ထားေသာ ေငွထည့် ကေတာ့ခွျန် အိပ်ကေလးနှင့် အလှူခံေနသည်။ ကျေနာ်တို့ ေငွစက္ကူများ ထည့်လှူလိုက်သည့် အခါ “ဘုရားသခင် ထာဝရ ေစာင့်ေရှာက် နိုင်ပါေစ”-လို့ ချီးမွန်း ေထာပနာ ဆုမွန်ေကာင်း ေပးြကသည်။ ထိုအခါများတွင် ကျေနာ့ ရင်တွင် ပီတိ ြဖစ်မိသည်။

အေတွးတခု ြဖတ်ကနဲ ဝင်ေရာက်လာသည်မှာ ဘာသာတရား ဆိုသည်မှာ ေကာင်းမွန်သည့် သမ္မာတရား များြဖစ်ြကသည်။ မိမိကိုယ်တိုင်မှာလည်း ဗုဒ္ဓဘာသာဝင် တေယာက်ြဖစ်ေနေပမဲ့ ခရစ်ယာန် ဘာသာကိုလည်း ဝတ်ြပုခွင့် ရသည်။ သူတို့၏ ေနွးေထွးလိှုက်လှဲမှု ဘာသာ ဓေလ့ကို ေလးစားသမှု ြဖစ်မိ၏။ ေတာ်လှန်ေရးနယ်ေြမ အနီးအနားများတွင် အထူးသြဖင့် ယခုလို ဘာသာေရး ကိုင်းရိှုင်းသည့် ရွာများတွင် ထိုလူထုနှင့် တသားတည်း ြဖစ်တည်ေရး ကိစ္စ၌ ဤ ဘာသာတရားသည်လည်း အေြကာင့်အချက် တခုအြဖစ် ပါဝင်လိမ့်မည်ဟု ယံုြကည်ေနမိသည်။ ထို့ေြကာင့် ေနာင်များဆိုလှျင် ခရစ်ယာန်ဘာသာနှင့် ပတ်သက်သည့် ဓမ္မသစ်၊ ဓမ္မေဟာင်း ကျမ်းစာများကိုပါ မှတ်သားဖွယ် အပိုဒ်များကို ဖတ်မှတ်ေလ့လာြပီး ထိုေဒသရှိ ဘာသာေရး ဓမ္မဆရာများနှင့် ဘာသာေရး အေြကာင်းေဆွးေနွးရင်း နိုင်ငံေရးအေြကာင်း စိတ်ဝင်စားလာေအာင် တစစ စည်းရံုးမှု ြပုရ ေနရေတာ့သည်။ ထိုအခါ လူထုမှာ သူတို့၏ ဘာသာတရား၊ ယဉ်ေကျးမှု၊ ဓေလ့ ထံုးတမ်းများကို ရင်ဖွင့် ေဆွးေနွးလာသည်။ တမိသားစုတည်း သဖွယ် အစစအရာရာ ကူညီပံ့ပိုးမှုများ အြပင် အေရးြကံု လာခဲ့လှျင်လည်း သူတို့ပဲ ကျေနာ်တို့၏ အသက်ေတွကို ကာကွယ်ေပးခဲ့ပါလား ? ဟု ြမင်ေယာင်ရင်း တိုင်းရင်းသား လူထု၏ ေကျးလက် ေစတနာေတွကို အတိတ်ဒိုင်ယာရီလို ပါးပါးလှပ်လှပ်ေလး ဖွင့်ြကည့် ေနမိေတာ့သည်။

၁၉၉၄-၉၅ခုနှစ် အစပိုင်း ကာလ၊ အေြခအေန တချုိ့။

ြမန်မာ နိုင်ငံလံုးဆိုင်ရာ ေကျာင်းသားများ ဒီမိုကရက်တစ် တပ်ဦး(မ.က.ဒ.တ)၏ ဗဟိုဌာနချုပ်မှာ ဒါးဂွင်တွင် ြဖစ်သည်။ ဒါးဂွင်သည် ယခင်က ရန်သူအေြခြပု တပ်စွဲထားေသာ ေနရာေဟာင်း၊ ထိုေနရာေဟာင်း၌ ကျေနာ်တို့ တပ်စခန်းများ အေြခြပုရသည်။ ဥသုထ အထက်ဘက်တွင် ြဖစ်သည်။ ထိုေနရာမှာ စေရာက်၍လား မသိ ရဲေဘာ်များမှာ ငှက်ဖျားေရာဂါ ြဖစ်ြကသည်။ ကျေနာ်တို့ တပ်ရင်းေဘးတွင် မ.က.ဒ.တ ဗဟိုသင်တန်းေကျာင်း တခုရှိသည် ထိုသင်တန်းေကျာင်း ေဘးတွင် (၂၁၂)တပ်ရင်း ရှိသည်။ ဒါးဂွင်ကို အမည်ေြပာင်းြပီး ေဒါင်းဂွင်ဟု အမည်အသစ် ေခါ်တွင်ေစခဲ့သည်။ ေဒါင်းဂွင်၌ အေြခချေနထိုင်စဉ် အေြခခံ စစ်ပညာသင်တန်း အမှတ်စဉ် (၁/၉၄) ကို ဖွင့်လှစ်ေနချိန်လည်း ြဖစ်သည်။ ထိုသင်တန်းသည် မ.က.ဒ.တ ဗဟိုမှ စတင် ဖွင့်လှစ်ေသာ သင်တန်း အမှတ်စဉ်(၁) ြဖစ်သည်။ ကျေနာ်တို့မှာ တပ်ရင်း၌ သင်တန်းတက်ခဲ့ရ၍ အပတ်စဉ် မရှိခဲ့ပါ။

ေနာက်တြကိမ် ဗဟိုဌာနချုပ် ဆက်သွယ်ေရး တပ်ဖွဲ့မှ (၁/၉၄) ဆက်သွယ်ေရး သင်တန်းေပးရန် အတွက် သက်ဆိုင်ရာ တပ်ရင်းများမှ ရဲေဘာ် တေယာက်စီ ဆင့်ေခါ်သည်။ ထိုသင်တန်းသို့ (၁ဝ)တန်းေအာင်၊ သို့မဟုတ် (၈)တန်း၊ (၉)တန်း၊ စတဲ့ အေြခခံပညာ ရှိသည့်ရဲေဘာ်များ ြဖစ်ရမည်ဟု ခွျင်းချက်ပါရှိသည်။ တပ်ေရးဗိုလ်ြကီးမှ ကျေနာ့်အား ဆက်သွယ်ေရး သင်တန်းတက်ရန် ေဆွးေနွးလာသည်။ ဆက်သွယ်ေရး ဘာသာရပ်၏ အေရးြကီးပံုကို စိတ်ဝင်စားြပီး ယခုဖွင့်လှစ်မည့် ဆက်သွယ်ေရး သင်တန်းကို ကျေနာ် တက်ေရာက်မည်ဟု ကတိေပး လိုက်သည်။ တပ်ေရးဗိုလ်ြကီးမှ ကျေနာ်အား မ.က.ဒ.တ ဥက္ကဌထံ ေခါ်သွားြပီး ဥက္ကဌနှင့် ေတွ့ဆံုေစခဲ့ြပီး၊ သူက ဥက္ကဌ ကျေနာ် တပ်ရင်း(၂၁ဝ)က ဆက်သွယ်ေရး ရဲေဘာ်အြဖစ် ဒီရဲေဘာ်ကို စာရင်း ေပးသွင်းပါတယ်ဟု သတင်းပို့သည်။ မြကာခင် တပ်ရင်းသို့ ြပန်၍ ဘားတိုက်တွင် ကျေနာ့် အဝတ်အစား(၂)စံုနှင့် မုဒံုေစာင်တထည်ကို ြကွတ်ြကွတ် အိပ်ထဲထည့်ြပီး၊ ဆက်သွယ်ေရး သင်တန်းေကျာင်းသို့ သင်တန်းသား အြဖစ် သွားေရာက် စခန်းဝင် ရပါေတာ့သည်။

ဆက်သွယ်ေရး သင်တန်းသား စုစုေပါင်း(၁၂)ဦးခန့် ရှိမည်။ သံလွင်ြမစ် ကမ်းေဘးတွင် ြဖစ်သည်။ သင်တန်း ရဲေဘာ်များမှာ တပ်ရင်း အသီးသီးမှ ရဲေဘာ်များြဖစ်ြက၍ တဦးအေြကာင်း တဦး မသိြကရေသးပါ။ ထို့ေြကာင့် စကားေြပာဆို ြကရာတွင် မာနေလးေတွ ကိုယ်စီ ရှိတတ်ြကသည်။ သင်တန်း ြကီးြကပ်သူမှ သင်တန်းသားများ ချစ်ခင်စွာ ေနထိုင်ြကရန်၊ တေန့တာ လုပ်ငန်း အစီအစဉ် ဇယားများ ဆွဲေပးသည်။ သင်တန်းသား များကို ကသ(ေကျာင်းသား) နံပါတ်များ ကိုယ်စီ ထုတ်ေပးသည်။ အုပ်စု တအုပ်စုတွင် အလှည့်ကျ ေခါင်းေဆာင်တာဝန် ထမ်းေဆာင်ရသည်။ သင်တန်း၏ က.သ နံပါတ်များ ေပးရာတွင် ကျေနာ်၏ နံပါတ်မှာ(၄) ြဖစ်သည်။ အလှည့်ကျ အုပ်စု ေန့စဉ်၌ မိမိတာဝန်ကျရာ လုပ်ငန်းစဉ်များမှာ နံနက် ေစာေစာတွင် အဖွဲ့ေခါင်းေဆာင်မှ ထ၍ ဝီဆယ်မှုတ် ြပီး သင်တန်းသားများကို နိုးရသည်။ ထမင်းချက် တာဝန်ကျသူက ထမင်းချက်ရန်၊ ထမင်းချက်ဖို့ ေရကို သံလွင်ြမစ်ထဲမှ (၅)ဂါလံပံုးြဖင့် ထမ်းတင်ေရခပ် ေပးြကရသည်။ နံနက်(၇)နာရီ ထိုးြပီးအချိန်တွင် သင်တန်းသားများ စားေသာက်ြပီးချိန် ြဖစ်ရမည်။ သတ်မှတ်ထားသည့် အချိန်၌ အဆင်သင့် မြဖစ်လျင် သင်တန်းမှုးမှ ထိုအုပ်စုကို အမှတ် ြဖတ်သည်။ တာဝန် မကျေသးသည့် အုပ်စုများမှာ ေပးထားသည့် သင်ခန်းစာများကို ပုရစ်ေအာ်သည့် အလား ေအာ်ဖတ် ေလ့ကျင့်ေနြကသည်။

သင်တန်းကာလ အချို့အချိန်များတွင် မ.က.ဒ.တ မှ နိုင်ငံေရး ေခါင်းေဆာင်၊ စစ်ေရး ေခါင်းေဆာင် အချို့မှ နိုင်ငံေရး အေြခခံ သင်ခန်းစာများ ၊ စစ်ဘက် စာေရးသားနည်းများ၊ ရံုးလုပ်ငန်း အချို့ကို သင်ြကား ပို့ချေပးြကသည်။ သင်တန်း ြကားကာလတွင် သင်တန်းသား အချို့မှာ ငှက်ဖျား ဒါဏ်ကိုအလူး အလဲခံြကရ၍ သင်ခန်းစာ ေနာက်ကျလျင် ထိုရဲေဘာ်ကို သင်တန်းသား အချင်းချင်းမှ လိုက်မှီနိုင်ေအာင် လက်တွဲ ေခါ်ေဆာင်ရသည်။ သင်တန်းကာလမှာ (၆)လတာ ြကာြမှင့်သည် ြဖစ်သည်။ ထိုကာလအတွင်း ဆက်သွယ်ေရး ဆိုင်ရာ လုပ်ထံုးလုပ်နည်း များကို မနည်းမှီေအာင် ြကိုးစားြကရသည်။

ဆက်သွယ်ေရး သင်တန်းဆင်းပွဲကို ၁၉၉၄ခုနှစ်၊ ဇူလိုင်လမှာ ဆင်းြဖစ်သည်။ သင်တန်း ဆင်းချိန်မှစြပီး မိခင်တပ်ရင်းများ၌ အချိန်ြပည့်တာဝန် မထမ်းေဆာင် နိုင်ေတာ့ပဲ ဆက်သွယ်ေရး တပ်ဖွဲ့၌ ေရဒီယို ေအာ်ပေရတာ ရဲေဘာ်အြဖစ် စတင် တာဝန် ထမ်းေဆာင်ရသည်။ လုပ်ငန်းများကို စက်ခန်းထဲတွင်သာ အချိန်ြပည့် အလုပ်လုပ်ရင်း ဆက်သွယ်ေရး တပ်ဖွဲ့မှူးမှ သက်ဆိုင်ရာ တပ်ဆွယ်များတွင် တာဝန် ထမ်းေဆာင်ရန် အမိန့်စာများ ကျလာပါသည်။ ကျေနာ် တာဝန်ကျသည့် တပ်ဆွယ်မှာ တပ်ဆွယ်(၂)တွင် ြဖစ်သည်။ အြခားရဲေဘာ်များမှာ သက်ဆိုင်ရာ တပ်ဆွယ်များသို့ ခရီးထွက်ရန် ြပင်ဆင်ေနြကသည်။ ခရီးထွက်ခါနီး ရဲေဘာ်အချင်းချင်း ဌာနချုပ် လဘက်ရည်ဆိုင်၌ လဘက်ရည်မှာ ေသာက်ြကြပီး မြကာမီ ကမ်းေဘးသို့ ထိုးစိုက်လာေသာ စက်ေလှေပါ်သို့ ကိုယ်စီ တက်သွားြကြပီး တာဝန်ကျရာ ေနရာသို့ နှုတ်ဆက်လက်ြပြပီး သွားေရာက် တာဝန် ထမ်းေဆာင်ြကရသည်။

ကျေနာ် တာဝန်ကျသည့် ေနရာမှာ ေကအန်ယူ ဗဟိုဌာနချုပ်ြကီး တည်ရှိရာ မာနယ်ပုေလာတွင် ြဖစ်သည်။ မာနယ်ပုေလာ ဌာနချုပ်ြကီး အနီးတွင် ေလာကွားလူရံုး ရှိသည်။ ထိုရံုးမှာ မ.က.ဒ.တ ၏ မဟာမိတ် ဆက်ဆံေရး ဗဟိုဌာနချုပ် ရံုးခွဲြဖစ်သည်။ မာနယ်ပုေလာတွင် တာဝန်ကျစဉ် ထိုအချိန်က ေတာ်လှန်ေရး အဖွဲ့အစည်း အသီးသီးမှ ကျင်းပြပုလုပ်သည့် တိုင်းရင်းသား နှီးေနှာဖလှယ်ပွဲ ကျင်းပချိန်လည်း ြဖစ်သည်။ မာနယ်ပုေလာ ဌာနချုပ်သည် အဖွဲ့အစည်း အသီးသီး ရံုးအသီးသီး နှင့် စံနစ်ကျစွာ တည်ရှိ၍ ြမို့ငယ်ေလး တခုအလား ြဖစ်တည်ေနသည်။ ေသာင်ရင်းြမစ်ကို ေမးတင်ထားသည့် မာနယ်ပုေလာမှာ မိုးမခအပင်များ ေဝေဝဆာဆာလှသလို သံလွင်ကလည်း စိမ်းြမြကည်လင်စွာ စီးဆင်းေနသည်။ နှစ်စဉ် ကရင် အမျိုးသားေန့ကို ထိုဌာနချုပ်တွင် စည်ကား သိုက်ြမိုက်စွာ ကျင်းပြကသည်။ တဘက်က ကရင် အမျိုးသားေန့ ကျင်းပေနသလို ထွီပါဝီကျိုး ခံစစ် ေတာင်ေြကာများတွင် ရန်သူနှင့် ေတာ်လှန်ေရး ရဲေဘာ်ေတွမှာလည်း တိုက်ပွဲက အရှိန်အဟုန်ြပင်းစွာ ြဖစ်ေပါ်ေနသည်။ ဤသည်ကို ကျေနာ်တို့ ရံုးအေရှ့့မှ မြကာခဏ ြဖတ်သွားေသာ စက်ေလှများေပါ်တွင် လက်နက် အြပည့်အစံုြဖင့် ပုဝါနီများ ေဝှ့ယမ်း၍ နှုတ်ဆက် ထွက်ခွာသွားြကေသာ ရဲေဘာ်များက သက်ေသထူ ေနြကသည်။

ထိုစဉ်ပအိုဝ့် လက်နက်ကိုင် အင်အားစု တစုမှ စစ်ပူေနသည့် မာနယ်ပုေလာမှ ၎င်းတို့ တပ်ြပန်နှုတ်ြပီး ခရီးထွက်ဖို့ ကျေနာ်တို့ ရံုးေရှ့တွင် စုရံုး ေရာက်ရှိေနတာ ေတွ့ရသည်။ မြကာမီ ၎င်းတို့အထဲမှ ေခါင်းေဆာင်ြဖစ်ဟန် တူသူမှ ကျေနာ့်အား နှုတ်ဆက်သည်က စဉ်းစားစရာ ြဖစ်ေနသည်။ ြပီးေတာ့ ေယာက်ဖ ေရ နှုတ်ဆက်ခဲ့တယ် … ကွာ၊ ကံမကုန်ယင် ရန်ကုန်မှာ ြပန်ဆံု ြကေသးတာေပါ့-ဟု နှုတ်ဆက်ြပီး သူတို့အလံကို ေလှဦးထိပ်တွင် ေထာင်၍ ပအိုဝ့် ဝတ်စံုကိုယ်စီ၊ ေခါင်းေပါင်းကိုယ်စီနှင့် စက်ေလှထွက် ခွာသွားတာကို အသက်မပါပဲ လက်က နှုတ်ဆက်ေနပံုက သူတို့ကို ထိုစဉ်က ဘယ်လို နားလည်ရမလဲ? ဟု စဉ်းစားရ ခက်ေနခဲ့သည်။

အခုေတာ့ ထို နှုတ်ဆက်သွားေသာ ပအိုဝ့် ေခါင်းေဆာင်ကို မ.က.ဒ.တ ရဲေဘာ်တေယာက်က ေမးလိုက်ချင်သည် တံလှျပ်ကို ေရထင်ြပီး၊ သတ်ကွင်းထဲ ဝင်ကာ ြငိမ်းချမ်းေရး ရသွားြကသည်ဟု ထင်ေသာ တိုင်းရင်းသား ြငိမ်းအချုိ့အဖွဲ့ ကံြကမ္မာများမှာ ………။

ယခုအခါ ြပည်သူကို မျက်နှာလွဲမိ၍ စစ်အာဏာရှင် ထံပါး အသက်ငင်ေနြကရြပီ မဟုတ်ပါေလာ။

ကျည်ေဝြဖိုး

No comments:

Post a Comment